پاک کردن کش یک سایت خاص در مرورگر گوگل کروم
نوشته شده توسط : مارال شینی

گوگل کروم در بخش تنظیمات خود قسمتی دارد که به کمک آن می‌توان کش سایت‌ها را پاک کرد. اما این گزینه بر روی همه سایت‌ها در یک ساعت، هفته و یا ماه گذشته و یا برای همیشه اعمال می‌شود. اگر شما بخواهید پاک کردن کش مرورگر را برای یک سایت خاص مثلا آپارات انجام بدهید، هیچ گزینه‌ای وجود ندارد.

پاک کردن کش در مرورگر کروم

Ctrl+F5 هم دقیقا عمل حذف و پاک کردن کش را انجام نمی‌دهد، بلکه در واقع با حفظ کش یک Hard Reload اعمال می‌کند.

کروم را باز کرده و به سایتی که قرار است کش آن را پاک کنید بروید. بخش Developer Tools را با فشردن دکمهٔ F12 و یا Ctrl+Shift+I باز کنید. سپس بر روی دکمهٔ رفرش یا ریلود کلیک راست کنید و Empty Cache and Hard Reload را از میان ۳ گزینهٔ نمایان شده انتخاب کنید.

پاک کردن کش یک سایت خاص

توجه داشته باشید که در صورت وارد نشدن به حالت Developer Tools با کلیک راست کردن روی دکمهٔ ریلود خبری از این ۳ گزینه و منوی بالا نیست.

برای دانستن اینکه تفاوت Ctrl+F5 و این گزینهٔ جدید در چیست باید بگوییم که وقتی شما Ctrl+F5 را می‌فشارید، کش روی سیستم شما پاک نمی‌شود. مورد استفادهٔ کنترل+اف۵ زمانیست که شما می‌دانید که سایت مورد نظر شما آپدیت شده است اما کش روی سیستم شما باعث می‌شود که همچنان نسخهٔ قبلی سایت باز شود. اما پاک کردن کش علاوه بر مزیت حذف فایل‌ها از سیستم به این دلیل به کار می‌رود که صفحهٔ سایت مورد نظر شما با خطاهای زیادی لود شده است و یا شما توسعه‌دهنده و طراح سایتی هستید که در حال آزمایش و خطا بر روی چیزی هستید.

 

 مطالب زیر را مطالعه کنید : 

 



:: برچسب‌ها: نحوه پاک کردن کش سایت , پاک کردن کش مرورگر , کش مرورگر , نحوه پاک کردن کش مرورگر ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: